Nie wszystko uda się znaleźć w Internecie
Najszybciej jest przez Internet, ale tą metodą sprzedawane są przede wszystkim proste ubezpieczenia. U agenta dostaniemy ofertę jednego towarzystwa, za to będziemy mogli poprosić o wszelkie wyjaśnienia. Największy wybór proponują multiagencje
Coraz więcej towarzystw oferuje indywidualnym klientom zakup polis przez Internet. Jest to metoda szybka i wygodna. Operację można przeprowadzić z dowolnego miejsca (trzeba tylko mieć dostęp do Internetu) i o każdej porze. Ofertę znajdziemy na stronach internetowych towarzystw. Możemy też skorzystać z porównywarek ubezpieczeniowych pokazujących propozycje nawet kilkunastu firm.
Najczęściej online sprzedawane są ubezpieczenia mieszkania, samochodu, turystyczne, czasami też polisy na życie, zdrowotne czy emerytalne. Z reguły jest to oferta standardowa. Aby ubezpieczyć nietypowy przedmiot albo rozszerzyć zakres ochrony o rodzaje ryzyka dostosowane do indywidualnych potrzeb, trzeba jednak udać się do firmy ubezpieczeniowej lub skontaktować z agentem.
Zaletą, ale jednocześnie wadą sprzedaży przez Internet jest samodzielny wybór oferty. W większości przeglądarek mamy co prawda dostęp do wyjaśnień pojęć. Możemy też znaleźć w sieci teksty zawierające porady, na co zwrócić uwagę przy zakupie konkretnego ubezpieczenia, ale docieranie do tych informacji zabiera czas. Niektóre wyszukiwarki oferują także kontakt z doradcą przez infolinię.
W sumie gdy zależy nam na produkcie ubezpieczeniowym, który dobrze znamy, z podjęciem właściwej decyzji nie powinniśmy mieć problemu. Natomiast przy bardziej skomplikowanych polisach fachowa pomoc przedstawiciela towarzystwa może się okazać bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta