Duch Franza Kafki
W czasach chaosu tylko mocny przekaz wizualny dociera do widzów
Jacek Cieślak z Pragi
Jest coś symbolicznego w tym, że secesyjne pawilony Vystavi-ště, gdzie jeszcze cztery lata temu gościło Praskie Quadriennale – spłonęły.
W tym roku wystawa prezentująca światowe osiągnięcia scenografii przeniosła się do wielopiętrowego labiryntu Muzeum Sztuki Nowoczesnej. W nowym miejscu, po raz pierwszy, prezentowano (18 – 26.06) również sztukę wizualną.
Gaga przepadła
Trudny los artystów w czasie przemian pokazywała węgierska ekspozycja „Między przeszłością a przyszłością". Opowiadała o nieznanym scenografie Mihálym W. Bodzy, który na kilka miesięcy przed nowatorskim Quadriennale zaginął. Zwiedzający mogli wczuć się w jego dramat – zderzyć z niewiadomym. Po przekroczeniu progu madziarskiego boksu wpadali w ciemność, a potem w wodę po kostki. Działało to otrzeźwiająco, niczym komunikat, że wiek XX w sztuce skończył się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta