Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Muzyka jak jedwabny dywan

01 lipca 2011 | Teatr Wielki, Opera Narodowa | Jacek Marczyński
autor zdjęcia: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa

Znakomita primadonna wyjaśnia, na czym polega tajemnica belcanta i dlaczego lubi śpiewać w Teatrze Wielkim –Operze Narodowej

Woli pani być Marią Stuart czy Elżbietą I?

Edita Gruberova: – Zdecydowanie Elżbietą. Muzyka w „Robercie Devereux" jest gęsta, nie ma ani jednego momentu, w którym człowiek by się zastanawiał, po co Donizetti to napisał. Poza tym lubię opery, które kończy mocna scena finałowa z moim udziałem.

Czy zaczynając karierę, marzyła pani o takich rolach?

Absolutnie nie, profesor w konserwatorium w Bratysławie zakwalifikował mnie jako śpiewaczkę mozartowską. Śpiewałam więc Królową Nocy, Konstancję w „Uprowadzeniu z seraju", byłam Donną Anną, nagrałam Elettrę w „Idomeneo" z Lucianem Pavarottim.

A może był to repertuar dobierany trochę z konieczności? Opery takie jak „Lucrezia Borgia", „Anna Bolena" czy „Roberto Devereux" nie pojawiały się wtedy na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8967

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament