Zepsuty sprzęt należy naprawić jak najszybciej
Gwarant nie może zwodzić nabywcy w nieskończoność. Przepisy nie mówią jednak w ciągu ilu dni powinien wywiązać się ze swego zobowiązania.
Przedsiębiorca, który kupi sprzęt na użytek firmy i po jakimś czasie okaże się on niesprawny, może skorzystać z uprawnień, jakie mu przysługują w ramach gwarancji.
Oczywiście wiadomo, że w takich sytuacjach chciałby aby niesprawne urządzenie zostało naprawione jak najszybciej. W praktyce jednak różnie z tym bywa. Przekonał się o tym jeden z czytelników, który oddał do naprawy sprzęt i choć minęły już trzy miesiące, nadal nie otrzymał go z powrotem. Zaczął się więc niecierpliwić i zastanawiać jak długo może czekać na naprawę.
Odpowiedni termin
Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Kodeks cywilny mówi w art. 580, że gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta