Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy zatrudniony musi zapłacić firmie odszkodowanie

17 listopada 2012 | Prawo | Małgorzata Kozłowska
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Rzeczpospolita

Jeśli pracownik należycie i sumiennie wykonywał swoje obowiązki, a mimo to wyrządził pracodawcy szkodę, nie będzie za to odpowiedzialny.

Piotr S. jest zatrudniony jako kierowca w firmie transportowej. W czasie jednego z kursów doszło do uszkodzenia przewożonego towaru. Straty zostały oszacowane na 23 tys. zł. Piotr S. miesięcznie zarabia 2,5 tys. zł. Jakie odszkodowanie może dostać od niego pracodawca? Czy zawsze pracownik odpowiada za spowodowanie szkody w firmie?

Jeżeli podczas wykonywania swoich obowiązków zatrudniony wyrządzi nieumyślnie szkodę pracodawcy, ten może otrzymać od niego odszkodowanie. Maksymalna wysokość odszkodowania to trzymiesięczna pensja zainteresowanego, nawet jeśli szkoda będzie wyższa.

Sprawca będzie odpowiadał za wyrządzenie szkody tylko wówczas, gdy z własnej winy zaniedbał swoje obowiązki pracownicze (wykonywał je niestarannie lub wcale) i z tego powodu pracodawca poniósł stratę (art. 114 kodeksu pracy)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9389

Wydanie: 9389

Spis treści
Zamów abonament