Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak naprawić świat i nie przesadzić

17 listopada 2012 | Kraj | Joanna Ćwiek Grażyna Zawadka
Do kampanii społecznych biorą się m.in. ministerstwa. Resort środowiska zachęca do oszczędzania prądu
źródło: materiały prasowe
Do kampanii społecznych biorą się m.in. ministerstwa. Resort środowiska zachęca do oszczędzania prądu
Ze swoim „Syzyfem” związkowcy z „Solidarności” dotarli do milionów osób, ale sukces tej akcji wcale nie jest pewny
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Ze swoim „Syzyfem” związkowcy z „Solidarności” dotarli do milionów osób, ale sukces tej akcji wcale nie jest pewny
„Pij mleko! będziesz Wielki” to przykład wieloletniej kampanii, która - jeśli wierzyć badaniom - przyniosła trwałe skutki
źródło: materiały prasowe
„Pij mleko! będziesz Wielki” to przykład wieloletniej kampanii, która - jeśli wierzyć badaniom - przyniosła trwałe skutki

Aby kampanie społeczne przyniosły efekty, trzeba je prowadzić latami.

Akcja przeciwko umowom śmieciowym to nasz duży sukces – mówią związkowcy z NSZZ „Solidarność". Z ich raportów wynika, że do tej pory spoty w kinach i telewizji oraz zdjęcia billboardów w sieci zobaczyło około 15 mln Polaków.

Nie wiadomo jednak, czy mimo popularności kampanii zmaleje skala, na jaką stosuje się umowy cywilnoprawne (Polska jest tu liderem w Europie). Eksperci, choć chwalą akcję, zaznaczają, że jest ona kontrowersyjna i paradoksalnie może spopularyzować tego rodzaju umowy.

Akcja „S" jest nietypowa, bo twórcy kampanii społecznych rzadko decydują się na prowadzenie ich w dwóch odsłonach.

W tym przypadku przez pierwszy miesiąc jej trwania prezentowano na billboardach wyłącznie postać człowieka pchającego pod górę czerwoną kulę. Uwagę przyciągał duży napis „SYF". W tym czasie związkowcy skrzętnie ukrywali, że plakaty należą do nich. Rzecznik prasowy związku Marek Lewandowski pytany przez media do billboardów się nie przyznawał, i dodawał wręcz, że jemu wcale się nie podobają. Bomba wybuchła dopiero w listopadzie, gdy na billboardach pojawiło się słowo „SYZYF", hasło „Stop umowom śmieciowym" i logo „Solidarności".

– To bardzo dobra kampania: ciekawa, intrygująca, zauważalna. Na pewno „S" udało się podtrzymać dyskusję na ten temat – ocenia Renata Ropska, specjalista ds. reklamy Szkoły Wyższej Psychologii...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9389

Wydanie: 9389

Spis treści
Zamów abonament