Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama online: Google i reszta

17 listopada 2012 | Ekonomia | Aleksandra Stanisławska
Ta część rynku, w której specjalizuje się Google, to tzw. SEM. Internauta po wpisaniu wyrażenia do wyszukiwarki wśród otrzymanych wyników widzi też reklamy ściśle związane z interesującą go tematyką. Dla reklamujących się firm to niewielki wydatek, dlatego chętnie wykupują takie anonse.
źródło: Rzeczpospolita
Ta część rynku, w której specjalizuje się Google, to tzw. SEM. Internauta po wpisaniu wyrażenia do wyszukiwarki wśród otrzymanych wyników widzi też reklamy ściśle związane z interesującą go tematyką. Dla reklamujących się firm to niewielki wydatek, dlatego chętnie wykupują takie anonse.

Polski rynek reklamy w sieci nie daje się kryzysowi. Wydatki w minionym półroczu przekroczyły 1 miliard złotych.

Kryzys nie zaszkodził reklamie internetowej w Polsce w takim stopniu, w jakim podkopał cały rynek reklamowy ocenia Piotr Kowalczyk, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Internet to jedyne medium, które broni się przed spadkami. W dalszym ciągu jesteśmy na plusie.

Dzięki rosnącej liczbie internautów i stron WWW Internet jest w stanie skonsumować coraz większe budżety reklamowe. Wydatki w tym segmencie w pierwszej połowie tego roku wyniosły 1 026 mln zł podaje opublikowany niedawno raport IAB AdEx 2012.

Piotr Kowalczyk twierdzi, że w większości krajów na świecie widać migrację przychodów reklamowych z prasy drukowanej do Internetu. W Polsce w pierwszym półroczu 2012 r. wartość reklamy online wzrosła o 7 proc. rok do roku. Stanowi on niespełna 18 proc. całego rynku reklamowego w naszym kraju, który w tym samym czasie skurczył się o 4,4 proc.

Beneficjentem tych zmian jest w znacznym stopniu Google, który ma znaczący udział w zyskach reklamowych online mówi Kowalczyk.

Wyszukiwarki rządzą

Google praktycznie zdominował rynek wyszukiwarek, w którym ma aż 87,6-proc. zasięg podaje Megapanel PBI/ Gemius z września tego roku. Z kolei...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9389

Wydanie: 9389

Spis treści
Zamów abonament