Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama zmienia świat na lepsze

17 listopada 2012 | Kraj | Joanna Ćwiek Grażyna Zawadka
Kampania zachęcająca do picia mleka jest prowadzona już od dziesięciu lat
źródło: materiały prasowe
Kampania zachęcająca do picia mleka jest prowadzona już od dziesięciu lat
Kampania „S” jest skierowana do wszystkich, nie tylko do związkowców
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Kampania „S” jest skierowana do wszystkich, nie tylko do związkowców
W kampanii zachęcającej do oszczędzania prądu wzięli udział profesorowie: Jerzy Bralczyk i Zbigniew Lew - Starowicz
źródło: materiały prasowe
W kampanii zachęcającej do oszczędzania prądu wzięli udział profesorowie: Jerzy Bralczyk i Zbigniew Lew - Starowicz

Aby kampanie społeczne przyniosły efekty, należy je prowadzić latami

Akcja przeciwko umowom śmieciowym to nasz duży sukces – mówią związkowcy z NSZZ „Solidarność." Z ich raportów wynika, że do tej pory spoty w kinach i telewizji oraz zdjęcia billboardów w sieci zobaczyło około 15 mln Polaków.

Nie wiadomo jednak, czy mimo popularności kampanii dojdzie do zmniejszenie skali umów cywilnoprawnych, w których Polska jest liderem w Europie. Eksperci, choć chwalą akcję, zaznaczają, że jest ona mocno kontrowersyjna i paradoksalnie może spopularyzować tego rodzaju umowy.

Kampania „S" jest nietypowa, bo rzadko kiedy twórcy kampanii społecznych decydują się na akcje w dwóch odsłonach.

W tym przypadku przez pierwszy miesiąc jej trwania prezentowano na billboardach wyłącznie postać człowieka, pchającego pod górę czerwoną kulę. Uwagę przyciągał duży napis SYF. W tym czasie związkowcy skrzętnie ukrywali, że plakaty należą do nich. Rzecznik prasowy związku Marek Lewandowski pytany przez media, czy należą one do nich, zaprzeczał i dodawał, że jemu wcale się te plakaty nie podobają. Bomba wybuchła dopiero w listopadzie, gdy na billboardach pojawiło się słowo SYZYF, hasło: „Stop umowom śmieciowym" i logo „Solidarności".

– To bardzo dobra kampania: ciekawa, intrygująca, zauważalna. Na pewno udało się „Solidarności" podtrzymać dyskusję na ten temat – ocenia Renata Ropska, specjalista ds. reklamy Szkoły...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9389

Wydanie: 9389

Spis treści
Zamów abonament