Więcej ukrytej reklamy
Wydatki na tzw. product placement rosną znacznie szybciej niż reklamowe.
W 2012 roku wydatki na lokowanie produktu, czyli na product placement (odpłatne umieszczanie w filmach, programach i Internecie markowych produktów w celu ich promowania) wyniosły już 8,25 mld dol. – szacuje firma badawcza PQ Media. To o 11,7 proc. więcej niż w 2011 roku, podczas gdy według szacunków sieci domów mediowych ZenithOptimedia Group globalny rynek reklamy zwiększył się w tym samym czasie tylko o 3,3 proc.
Od początku kryzysu na reklamowym rynku, czyli od 2009 roku, rynek product placement wzrósł na świecie o prawie jedną trzecią (32 proc.). – Zwiększony dostęp do rozmaitych treści i szybsze korzystanie z mediów skomplikowały cały reklamowy krajobraz, co doprowadziło firmy do inwestowania w alternatywne taktyki reklamowe – komentuje w raporcie Patrick Quinn, prezes PQ Media. Product...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta