Segment M2M to ważny element naszej strategii
Rozmowa z prezesem PTK Centertel i dyrektorem wykonawczym ds. sprzedaży i obsługi klientów Orange Polska.
Rz: Jak duży jest rynek komunikacji między urządzeniami (M2M) w Polsce i jak może się on zmieniać w przyszłości?
Mariusz Gaca: W Polsce rynek M2M jest na tyle nowy, że nie ma jeszcze spójnego modelu liczenia kart SIM i raportowania. Szacunki firm konsultingowych podają, że w Polsce mamy ich ok. 1,5 mln sztuk. Według naszych prognoz rynek ma szansę dynamicznie się rozwijać, dlatego jest ważnym elementem naszej strategii 2013–2015. W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu zainteresowania M2M m.in. wśród firm oferujących płatności elektroniczne, co jest związane z obniżeniem opłat za transakcje elektroniczne. Szybko rozwija się też tzw. smart metering, czyli system pomiarowy stosowany w sieciach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta