Roszady na liniach kolejowych
Dziś kończą się negocjacje spółki PKP PLK w sprawie listy torów do zamknięcia wraz z nowym rozkładem jazdy.
Ostatnim województwem, z którym PKP PLK przeprowadzą we wtorek rozmowy, jest kujawsko-pomorskie. W konsultacjach udział biorą władze samorządowe i przewoźnicy.
Powodem zamknięcia dla ruchu części linii mają być zbyt duże koszty ponoszone przez PKP PLK na utrzymanie torów, na których ruch regularny nie odbywa się w ogóle albo jest znikomy. Spółka przeanalizowała 458 odcinków o łącznej długości 7,3 tys. km. Około 300 z nich o długości ok. 4 tys. km okazało się nierentownych.
Samorządy walczą o tory
Po zapoznaniu się z wstępną listą obejmującą już 100 odcinków o długości ok. 2 tys. km samorządy i przewoźnicy rozpoczęli walkę o zachowanie części linii, m.in. deklarując zwiększenie liczby połączeń lub uruchomienie ich od zera, czy przedstawiając plany rozwoju regionu, dla których dane linie okażą się niezbędne. Ostatecznie zamkniętych zostanie 41 odcinków o łącznej długości 900 km.
W wyniku konsultacji wycofano się m.in. z likwidacji czterech fragmentów torów na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta