Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak ująć w księdze składki ZUS

18 czerwca 2013 | Dobra Firma

Kwoty przekazywane na ubezpieczenia emerytalne i rentowe przedsiębiorcy, ale także pracowników w części finansowanej przez pracodawcę, należy wpisywać w kol. 13 pkpir „Pozostałe wydatki”.

W której kolumnie księgi podatkowej księgować składki ZUS właściciela firmy zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, a nieodliczane od dochodu? Jak ujmować składki na ubezpieczenia pracowników w części finansowanej przez pracodawcę? – pyta czytelniczka.

Do ewidencji wskazanych w pytaniu składek stanowiących koszty uzyskania przychodu służy kol. 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zarówno składki ZUS właściciela firmy, jak i składki na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9564

Wydanie: 9564

Spis treści
Zamów abonament