Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kampania adwokacka prawie jak polityczna

22 listopada 2013 | Prawo | Katarzyna Borowska

Zawody prawnicze | Kandydaci na prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej przekonywali do siebie podczas osobistych spotkań, przez maile i na Facebooku.

Już dziś Naczelna Rada Adwokacka może mieć nowego prezesa. Kandydaci przez ostatnie tygodnie przekonywali do siebie wyborców. Wysyłali maile, zamieszczali informacje na Facebooku, spotykali się osobiście z adwokatami w izbach.

– Nasze kampanie są coraz bardziej podobne do tych prowadzonych przez polityków – ocenia Andrzej Michałowski, były prezes Naczelnej Rady Adwokackiej. I aby zobrazować, jak sytuacja w adwokaturze zmieniła się przez ostatnie lata, przypomina zdarzenie z Krajowego Zjazdu Adwokatury z lat 80., kiedy to kandydat na prezesa NRA chciał zabrać głos. Odmówiono mu, uznano bowiem, że powinien być oceniany przez kolegów na podstawie swojej dotychczasowej działalności i postawy. Wystąpienie na zjeździe uznano wówczas za zbędną agitację.

– Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie – używane są narzędzia podobne do stosowanych przez polityków: Internet, Facebook, mailing, cykle spotkań – dodaje mec. Michałowski.

Dla kogo portal

Obecny prezes NRA...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9696

Wydanie: 9696

Spis treści

Polskie Meble

Zamów abonament