Partnera wybieraj rozważnie
Zamówienia publiczne | Partnerstwo publiczno-prywatne nie zakłada najniższej ceny jako jedynego kryterium wyboru wykonawcy.
Przedsiębiorcy, którzy na co dzień współpracują z sektorem publicznym, przyzwyczajeni są do tradycyjnych form udzielania zamówień publicznych. Najbardziej popularną procedurę stanowi oczywiście przetarg nieograniczony, w ramach którego w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, zainteresowani wykonawcy składają oferty. W praktyce podstawowym kryterium wyboru kontrahenta jest cena, w związku z czym na rynku trwa ostra walka o zamówienia publiczne. W efekcie, jakość usług nabywanych przez sektor publiczny pozostawia często wiele do życzenia. W przypadku projektów partnerstwa publiczno-prywatnego i koncesji filozofia udzielania tych szczególnych zamówień jest inna. Z tego powodu warto przybliżyć ich podstawowe założenia.
W drodze negocjacji
W odróżnieniu od zamówień udzielanych w tradycyjnej formie, wybór partnera w ramach PPP – z uwagi na szeroki zakres współpracy obu podmiotów i jej długoterminowy charakter – musi być realizowany w drodze negocjacji. Skoro zadania partnera prywatnego obejmują zazwyczaj projektowanie, finansowanie budowy, wykonanie robót budowlanych i wreszcie utrzymanie lub zarządzanie infrastrukturą, siłą rzeczy nie byłoby możliwe uzyskanie zadowalającego kształtu umowy o PPP poprzez jednostronne ukształtowanie jej wzorca. Bez względu na przyjęty model partnerstwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta