Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nieprawidłowe umowy o usługi telefoniczne

10 grudnia 2013 | Prawo i praktyka | MK

W przypadku umów zawieranych w mieszkaniu klienta ten ostatni ma dziesięć dni na odstąpienie od umowy. Przedsiębiorca nie tylko ma obowiązek poinformować go o takim prawie, ale i udostępnić wzór stosownego oświadczenia.

Kolejny raz zdarza się, że przedsiębiorca przedstawiający warunki oferty, a następnie podpisujący umowy z klientami w ich domach narusza prawo. Tak prowadzone działanie, kończące się sprzedażą, wiąże się z zawarciem umowy poza lokalem przedsiębiorcy. A przez to podlega pod szczególne regulacje, w większym stopniu chroniące konsumenta, niż ma to miejsce przy umowach zawieranych w sposób tradycyjny, tj. w siedzibie firmy. Tym razem postępowanie, które prowadził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dotyczyło firmy z branży telekomunikacyjnej działającej w Radomiu. Urząd antymonopolowy nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości blisko miliona złotych. To powinno być przestrogą dla innych firm (chociaż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9711

Wydanie: 9711

Spis treści
Zamów abonament