Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Etykieta językowa w korespondencji

10 grudnia 2013 | Administracja

Zasady | Pismo urzędowe musi być zrozumiałe. Ale nie tylko. Musi być też, a nawet przede wszystkim, napisane zgodnie 
z zasadami grzeczności językowej.

anna budnik

Urząd wysyła pismo do obywatela, gdy chce mu o czymś powiedzieć (np. zawiadomić o pozytywnym rozpatrzeniu podania, poprosić o przesłanie brakujących dokumentów czy złożenie wyjaśnień w danej sprawie), ale funkcja informacyjna to nie wszystko. Środki językowe stosowane przy tworzeniu pisma urzędowego służą także – pośrednio lub bezpośrednio – do wyrażania stosunku do odbiorcy, czyli adresata pisma.

Nieprzestrzeganie etykiety językowej w pismach tego typu może utrudnić, a czasem nawet uniemożliwić skuteczną komunikację, potrafi zaburzyć dialog na linii urząd – obywatel nawet bardziej niż błędy językowe. Zarówno zainteresowany,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9711

Wydanie: 9711

Spis treści
Zamów abonament