Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rewolucja w promocji uderzy w nasz eksport

10 grudnia 2013 | Ekonomia
Dzięki kampaniom sprzedajemy więcej za granicę
źródło: Rzeczpospolita
Dzięki kampaniom sprzedajemy więcej za granicę

przemysł sPożywczy | Bruksela nie chce, aby rządy wspierały promocję żywności.

Beata Drewnowska

Ponad 70 mln euro, czyli około 290 mln zł, warte są 23 polskie kampanie promujące żywność, na które do tej pory zgodziła się Komisja Europejska. Kwota ta wkrótce pójdzie w górę. We wrześniu br. do Agencji Rynku Rolnego trafiło pięć kolejnych wniosków. Ich budżety przekraczają 17 mln euro.

Tak dobre wyniki Polski w promowaniu żywności mogą się jednak wkrótce skończyć. Bruksela planuje bowiem rewolucję, która może uderzyć szczególnie mocno w naszych producentów.

Eksport ucierpi

Dziś kraje członkowskie mogą sfinansować 30 proc. wartości kampanii promującej żywność na terenie Unii Europejskiej lub poza Wspólnotą. Połowę potrzebnej kwoty daje Komisja Europejska, producenci muszą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9711

Wydanie: 9711

Spis treści
Zamów abonament