Zmiany w sojuszach lotniczych
Dwie duże linie – brazylijski TAM i amerykańskie US Airways – przechodzą ze Star Alliance do One World. Mimo to Star pozostanie największym na świecie sojuszem lotniczym.
Danuta walewska
Po tych zmianach udział w rynku przewoźników Star Alliance zmniejszy się z ponad 27 do 24,4 proc. Proporcje podziału światowego rynku, gdzie największe udziały należą do linii niskokosztowych, dalej będą się zmieniać, bo Star właśnie zaprosił największą linię indyjską – Air India.
Dla pasażerów Stara to znaczy, że za zebrane mile (także w programie Miles & More, do którego należą m.in Lufthansa i LOT) będzie można podróżować po wewnętrznych trasach w Indiach. Tak jak jest to dzisiaj w przypadku Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Afryki czy Chin. Dotychczas za takie mile można było tam dolecieć tylko do Bombaju, Delhi czy Chennai.
Nieudane podejście
Hindusi podchodzili do Stara już cztery lata temu, ale rozmowy o członkostwie zostały zawieszone, bo Air India,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta