Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co zrobić, gdy zepsuje się kasa

14 lutego 2014 | Prawo i praktyka | Marcin Szymankiewicz

O obowiązku stosowania urządzeń rejestrujących 
do ewidencjonowania sprzedaży decyduje status nabywcy towarów lub usług.

W styczniu br., podczas przeglądu serwisowego okazało się, że kasa fiskalna w naszej firmie uległa awarii. Naprawa jest niemożliwa z przyczyn technicznych. Tak orzekł serwis. W praktyce nasza firma nie używa tej kasy od połowy ubiegłego roku, gdyż wtedy zaprzestała sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Obecnie również nie prowadzimy sprzedaży na rzecz tych osób ani nie planujemy powrócić do tej sprzedaży w najbliższym czasie. Czy koniecznie musimy kupić nową kasę fiskalną (obowiązek posiadania kasy powstał u nas z początkiem 2007 r.), która zastąpi tę zepsutą? – pyta czytelnik.

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9764

Wydanie: 9764

Spis treści
Zamów abonament