Co zrobić, gdy zepsuje się kasa
O obowiązku stosowania urządzeń rejestrujących do ewidencjonowania sprzedaży decyduje status nabywcy towarów lub usług.
W styczniu br., podczas przeglądu serwisowego okazało się, że kasa fiskalna w naszej firmie uległa awarii. Naprawa jest niemożliwa z przyczyn technicznych. Tak orzekł serwis. W praktyce nasza firma nie używa tej kasy od połowy ubiegłego roku, gdyż wtedy zaprzestała sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Obecnie również nie prowadzimy sprzedaży na rzecz tych osób ani nie planujemy powrócić do tej sprzedaży w najbliższym czasie. Czy koniecznie musimy kupić nową kasę fiskalną (obowiązek posiadania kasy powstał u nas z początkiem 2007 r.), która zastąpi tę zepsutą? – pyta czytelnik.
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta