Nie jest wymagane, by notariusz poświadczył podpis złożony na wniosku
Przedsiębiorca może uzupełnić wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej przesłany listem poleconym poprzez jego podpisanie w obecności urzędnika.
- Listem poleconym przesłałem wniosek do urzędu miasta o zawieszenie działalności gospodarczej. Burmistrz wezwał mnie do uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania braku formalnego poprzez poświadczenie przez notariusza własnoręczności podpisu złożonego na wniosku. W wezwaniu pouczył, że nieusunięcie w terminie tego braku spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. Przed jego upływem poszedłem do urzędu, by wniosek przesłany listem poleconym podpisać. Burmistrz jednak pozostawił wniosek bez rozpoznania. Uważam, że złożenie podpisu zastępuje dokument sporządzony przez notariusza. Czy decyzję burmistrza mogę zaskarżyć do sądu? – pyta czytelnik.
Nie, ponieważ pozostawienie wniosku bez rozpoznania nie jest decyzją administracyjną. Jest to tzw. czynność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta