Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pogodzić interesy dostawcy i odbiorcy

14 lutego 2014 | Nowoczesna firma
źródło: materiały prasowe
Partnerem sekcji jest firma Raiffeisen Bank Polska Spółka Akcyjna
źródło: Rzeczpospolita
Partnerem sekcji jest firma Raiffeisen Bank Polska Spółka Akcyjna

Rozmowa | Paweł Kacprzak, dyrektor ds. faktoringu w Raiffeisen Polbank.

Czy kryzys spowodował jakieś zmiany w zarządzaniu przez firmy płynnością?

Paweł Kacprzak: Zwłaszcza w przypadku większych firm wyraźnie widać, że kredyt przesunął się na koniec listy instrumentów mających poprawić płynność firmy. Obecnie w pierwszej kolejności firmy skupiają się na optymalizacji swoich bilansów..

Co to oznacza?

Mówiąc ogólnie, firmy chcą wykorzystywać potencjał, jaki tkwi w fakturach, zarówno tych sprzedażowych, jak i tych zakupowych, czyli – używając słownictwa finansowego – w należnościach oraz zobowiązaniach handlowych.

Jak w poprawie płynności mogą pomóc faktury sprzedażowe, czyli należności handlowe?

Należności to zamrożona gotówka firmy. Firma dostarczyła towar, ale gotówkę za niego dostanie od odbiorcy dopiero np. po 60 dniach. A swoje zobowiązania w tym czasie musi regulować. I po to, żeby...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9764

Wydanie: 9764

Spis treści
Zamów abonament