Pogodzić interesy dostawcy i odbiorcy
Rozmowa | Paweł Kacprzak, dyrektor ds. faktoringu w Raiffeisen Polbank.
Czy kryzys spowodował jakieś zmiany w zarządzaniu przez firmy płynnością?
Paweł Kacprzak: Zwłaszcza w przypadku większych firm wyraźnie widać, że kredyt przesunął się na koniec listy instrumentów mających poprawić płynność firmy. Obecnie w pierwszej kolejności firmy skupiają się na optymalizacji swoich bilansów..
Co to oznacza?
Mówiąc ogólnie, firmy chcą wykorzystywać potencjał, jaki tkwi w fakturach, zarówno tych sprzedażowych, jak i tych zakupowych, czyli – używając słownictwa finansowego – w należnościach oraz zobowiązaniach handlowych.
Jak w poprawie płynności mogą pomóc faktury sprzedażowe, czyli należności handlowe?
Należności to zamrożona gotówka firmy. Firma dostarczyła towar, ale gotówkę za niego dostanie od odbiorcy dopiero np. po 60 dniach. A swoje zobowiązania w tym czasie musi regulować. I po to, żeby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta