Jak właściwą decyzją osiągnąć cel
W czasie wieloletniej pracy z klientami firmowymi byłem świadkiem zarówno fantastycznego rozwoju spółek nieposiadających wielkich majątków, jak i bankructw przedsiębiorstw, które posiadały wielkie, ale zamrożone kapitały.
Mógłbym podać sporo przykładów firm, które mimo braku majątku, dużej konkurencji czy ciągłych wahań koniunktury na kluczowym dla nich rynku wzorowo się rozwijają, notując co roku wzrost obrotów. Jedną z takich spółek jest polski przedstawiciel zachodnioeuropejskiego koncernu kosmetycznego, który kilkanaście lat temu uznał Polskę za atrakcyjny rynek, pomimo bardzo dużej konkrecji ze strony rodzimych i światowych producentów. Wcześniej koncern ten nie miał swojego przedstawicielstwa w naszym regionie Europy mimo że eksport w tym kierunku rósł z roku na rok. Firma powierzyła stworzenie filii osobie z dużym doświadczeniem w branży kosmetyczno-farmaceutycznej. Jej zadaniem była budowa sieci sprzedaży, wzmocnienia reputacji oraz promocja marki. Koncern, który nie miał dużego doświadczenia w sprzedaży w tej części Europy, ani silnej pozycji rynkowej, nie chciał jednak zbyt mocno ryzykować swoim kapitałem. Dlatego zapewnił jedynie środki na otwarcie biura, niewielki kredyt oraz towar, który wypełnił magazyn.
Przez pierwszy okres działalności firma nie dysponowała środkami na szerszą promocję i nie mogła sobie pozwolić na konkurencyjne warunki handlowe dla swoich kontrahentów. Dlatego zaczęła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta