Reklama musi docierać do jak najszerszej grupy odbiorców
Wydatki ponoszone na kompleksową usługę organizacji konferencji o charakterze szkoleniowo-reklamowym dedykowanej w szczególności potencjalnym klientom podatnika mają charakter reprezentacyjny. Dlatego nie może on zaliczyć ich do kosztów uzyskania przychodów.
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi z 31 grudnia 2013 r. (IPTPB3/423-391/13-2/GG).
W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży materiałów chemii budowlanej podatnik organizuje konferencje, w których biorą udział zaproszeni goście, w tym również potencjalni klienci, których pozyskaniem podatnik jest zainteresowany. Celem tych konferencji jest głównie przekazywanie wiedzy na temat produktów podatnika oraz ich promowanie. Podatnik ponosi koszty nabycia kompleksowej usługi organizacji konferencji obejmującej przelot uczestników, zakwaterowanie, wyżywienie, wynajem sali konferencyjnej oraz niezbędnego wyposażenia. Na tle tak opisanego stanu faktycznego podatnik wnosił o potwierdzenie, że koszty te służą realizacji działań szkoleniowo-reklamowych, nie są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym i w związku z tym może je uwzględnić w kalkulacji CIT jako koszty uzyskania przychodów.
Organ podatkowy uznał stanowisko podatnika za nieprawidłowe. Zdaniem organu przedmiotowe koszty noszą znamiona reprezentacji i przez to podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Zdaniem organu termin „reprezentacja" należy rozumieć jako „przedstawicielstwo podatnika, działanie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta