Sposoby weryfikowania kontrahentów
Są sposoby, aby ograniczać ryzyko w działalności gospodarczej lub całkowicie je wyeliminować. Jednak przede wszystkim warto przeanalizować, jakie są jego rodzaje dla konkretnej transakcji. Trzeba wiedzieć jak najwiecej o rynku, produkcie, przepisach, zwyczajach i wszystkim, co może wpływać na przebieg transakcji. Jednym z najważniejszych elementów w tej układance jest partner handlowy lub potencjalny kontrahent. Im więcej wiemy na jego temat, tym lepiej dla prowadzenia bezpiecznego biznesu. W związku z tym przeprowadzenie odpowiedniego wywiadu może być kluczowe dla sukcesu całego przedsięwzięcia.
Zależy od skali
To, jak bardzo będzie to wywiad pogłębiony i czy firma dokona weryfikacji partnera handlowego (biznesowego) samodzielnie, czy zleci to wyspecjalizowanemu partnerowi, zależy w dużym stopniu od skali biznesu. Przykładowo, jeżeli do firmy zwraca się nowy kontrahent i zamawia niewielką ilość towaru, co dla firmy, biorąc pod uwagę skalę jej działalności, stanowi nikły procent jej obrotu, nieopłacalne byłoby angażowanie wyspecjalizowanych wywiadowni gospodarczych i zlecanie im dokonania pełnego prześwietlenia takiego kontrahenta. Gra byłaby niewarta świeczki ze względu na koszty.
Warto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta