Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biuro podróży powinno poinformować o obowiązkach wizowych i paszportowych

27 maja 2014 | Prawo i praktyka | Michał Kołutniak

Jeżeli na skutek braku odpowiednich dokumentów turysta nie został wpuszczony do kraju, a wcześniej organizator wyjazdu 
nie poinformował go 
o istnieniu takiego wymogu, 
to klientowi przysługuje odszkodowanie.

Działalność biur podróży (organizatorów imprez turystycznych) reguluje ustawa o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.). Między innymi określa ona, jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcy, w tym jakie są to obowiązki informacyjne. I tak, zgodnie z art. 12 ust. 1 organizator turystyki lub pośrednik turystyczny, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach w sposób dokładny i zrozumiały:

- cenę imprezy turystycznej lub usługi turystycznej albo sposób jej ustalenia,

- miejsce pobytu lub trasę imprezy,

- rodzaj, klasę, kategorię lub charakterystykę środka transportu,

- położenie, rodzaj i kategorię obiektu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9848

Wydanie: 9848

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament