Biuro podróży powinno poinformować o obowiązkach wizowych i paszportowych
Jeżeli na skutek braku odpowiednich dokumentów turysta nie został wpuszczony do kraju, a wcześniej organizator wyjazdu nie poinformował go o istnieniu takiego wymogu, to klientowi przysługuje odszkodowanie.
Działalność biur podróży (organizatorów imprez turystycznych) reguluje ustawa o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.). Między innymi określa ona, jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcy, w tym jakie są to obowiązki informacyjne. I tak, zgodnie z art. 12 ust. 1 organizator turystyki lub pośrednik turystyczny, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach w sposób dokładny i zrozumiały:
- cenę imprezy turystycznej lub usługi turystycznej albo sposób jej ustalenia,
- miejsce pobytu lub trasę imprezy,
- rodzaj, klasę, kategorię lub charakterystykę środka transportu,
- położenie, rodzaj i kategorię obiektu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta