Nasz rynek wciąż jest dla zagranicznych koncernów ziemią obiecaną
W ostatnich trzech latach do walki o portfele Polaków stanęło 160 nowych marek. Statystyka dotyczy też firm internetowych.
Choć liczba sklepów w Polsce systematycznie spada, jesteśmy wciąż bardzo atrakcyjnym rynkiem. Jak podaje firma doradcza DTZ, w ciągu ostatnich trzech lat na polskim rynku zadebiutowało około 140 nowych marek, z czego około 70 proc. to sieci zagraniczne.
Jeśli uwzględnimy debiuty także firm działających tylko w internecie, to liczba debiutantów zbliży się do 160. Mowa głównie o rynku odzieżowym, choć nowe firmy debiutują też w segmentach: luksusowych akcesoriów, zabawek, sprzętu sportowego.
– Polska...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta