Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gwiazdy zapewniają lepszą sprzedaż

13 czerwca 2014 | Ekonomia i rynek
Mike Tyson z powodzeniem promuje polski napój energetyczny Black
źródło: AFP
Mike Tyson z powodzeniem promuje polski napój energetyczny Black
Anja Rubik obok światowych marek luksusowych reklamuje też polski Apart
źródło: materiały prasowe
Anja Rubik obok światowych marek luksusowych reklamuje też polski Apart
Doda gwarantuje rozgłos, stąd sieć Media Expert jest zadowolona
autor zdjęcia: Krzysztof Mystkowski
źródło: KFP / Fotorzepa
Doda gwarantuje rozgłos, stąd sieć Media Expert jest zadowolona
Kevin Spacey dołączył do długiej listy znanych aktorów reklamujących BZ WBK
źródło: AFP
Kevin Spacey dołączył do długiej listy znanych aktorów reklamujących BZ WBK

Marketing | Znana twarz w reklamie zazwyczaj jest gwarancją sukcesu. Nic dziwnego, że także polskie firmy chętnie z tego korzystają.

piotr mazurkiewicz

Choć co jakiś czas eksperci przebąkują, że konsumenci chcą w reklamach widzieć osoby do nich podobne, a nie zarabiających krocie celebrytów, to przynajmniej w Polsce nie widać spadku zainteresowania udziałem gwiazd w reklamach. Powód jest prosty – obserwowany już po pierwszych emisjach wzrost sprzedaży.

Celebryta przyciąga

Dlatego firma Food Care, gdy wprowadzała w 2012 r. na rynek nowy napój energetyczny Black, postawiła na boksera Mike'a Tysona. – W ciągu zaledwie półtora roku obecności na rynku Black stał się jednym z najsilniejszych brandów w tym kraju. W 2012 r. sprzedanych zostało łącznie 100 mln puszek – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

1,06 mln zł za reklamę może oczekiwać piłkarz Robert Lewandowski. To najwięcej z polskich celebrytów

Firma, powołując się na dane Nielsena, podaje, że Black z udziałami na poziomie 15,7 proc. pod względem ilościowym jest najchętniej kupowanym napojem energetycznym w Polsce. Przy okazji udziału w reklamie osoby znanej na całym świecie napój mógł pojawić się także w innych krajach. Dzisiaj dostępny jest w kilkudziesięciu – głównymi importerami są Wielka Brytania, Węgry, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Turcja, USA, Rosja i Chiny....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9863

Wydanie: 9863

Spis treści
Zamów abonament