Polskie przedsiębiorstwa nie mają wyboru: muszą być innowacyjne
Gospodarka | Do tego potrzebna jest większa otwartość sektora publicznego na nowe rozwiązania oraz wsparcie szefów.
Anita Błaszczak
Choć w ramach programu „Innowacyjna gospodarka" napłynęło do nas z Unii 8,7 mld euro, to Polska słabo wypada w międzynarodowych rankingach innowacyjności. W zestawieniu Komisji Europejskiej zajęliśmy w tym roku czwarte miejsce od końca, a w zeszłorocznym rankingu Światowego Forum Ekonomicznego uplasowaliśmy się na odległej 65. pozycji.
Jednak przybywa u nas firm, które dzięki innowacjom robią globalną karierę, polscy studenci wygrywają w międzynarodowych zawodach wynalazczości, natomiast internetowy potentat Google właśnie w Warszawie chce otworzyć nowoczesny ośrodek dla startupów technologicznych, Google Campus.
O tym, jak naprawdę jest z innowacyjnością w Polsce, jaki wpływ na jej rozwój miało dziesięć lat w Unii i co powinniśmy zrobić, by w kolejnych latach nowatorskie projekty stały się przewagą konkurencyjną naszej gospodarki, dyskutowali podczas śniadania z „Rz" Anna Radwan, prezes Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana, Mieczysław Groszek, wiceprezes Związku Banków Polskich, Michał Skowronek, dyrektor generalny MasterCard Europe na Polskę i kraje bałkańskie, oraz Mateusz Walewski, starszy ekonomista PwC.
Lepsi od USA
Zdaniem Anny Radwan, choć przez ostatnie dziesięć lat na pewno mogliśmy zrobić dużo więcej, warto pamiętać, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta