Mundialowy pancernik pod ścisłą ochroną
Własność przemysłowa | FIFA skrupulatnie chroni symbolikę mistrzostw. Nawet skojarzenia z Brasil 2014 mogą być ścigane.
weronika tokaja
Mundial to biznes reklamowo-marketingowy. Firmy muszą jednak uważać, bo nawet za wykorzystanie gorącej atmosfery można słono zapłacić.
Znaki towarowe FIFY
Międzynarodowa Federacja Piłkarska (FIFA), by zadbać o interesy swoje i oficjalnych sponsorów, ustanowiła ogólnoświatowy Program Ochrony Praw. Chroni on znaki i symbole związane z FIFA. Jakie? Na przykład herb, maskotkę pancernika Fuleco, hasło „Wszystko w jednym rytmie" czy puchar. Zarejestrowano też wiele kombinacji słownych związanych z mistrzostwami, m.in. World Cup Brasil, World Cup, Mundial, a nawet 2014 Brasil. Aby ich używać, trzeba wykupić licencję.
– Byłam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta