Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dlaczego ekspert jest w cenie

13 czerwca 2014 | Prawo | Paweł Rochowicz
Uczestnicy debaty podkreślali że w Polsce w porównaniu z krajami zachodniej Europy, wciąż rzadko korzysta się z usług doradztwa podatkowego
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty podkreślali że w Polsce w porównaniu z krajami zachodniej Europy, wciąż rzadko korzysta się z usług doradztwa podatkowego
Nasz samorząd będzie promował doradztwo  wśród przedsiębiorców Jadwiga Glumińska-Pawlic,  przewodnicząca  Krajowej Rady Doradców Podatkowych
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Nasz samorząd będzie promował doradztwo wśród przedsiębiorców Jadwiga Glumińska-Pawlic, przewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych
Sukces  przed sądem  daje doradcy  kolejne  zlecenia Karina Furga-Dąbrowska,  partner i szef działu doradztwa podatkowego  w kancelarii Dentons
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Sukces przed sądem daje doradcy kolejne zlecenia Karina Furga-Dąbrowska, partner i szef działu doradztwa podatkowego w kancelarii Dentons
Nie każdy  nowy przepis powoduje  boom  na nasze  usługi Tomasz Grunwald,  partner w KPMG
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Nie każdy nowy przepis powoduje boom na nasze usługi Tomasz Grunwald, partner w KPMG
Ekspansja  polskich firm zwiększy  kulturę  korzystania  z doradztwa Piotr Liss,  partner w RSM Poland KZWS
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Ekspansja polskich firm zwiększy kulturę korzystania z doradztwa Piotr Liss, partner w RSM Poland KZWS

Doradztwo podatkowe | Popyt na usługi zależy od agresywności fiskusa, postępu technicznego i ekspansji polskich firm.

O tym, co kreuje dziś rozwój rynku doradztwa podatkowego, dyskutowali uczestnicy debaty, która towarzyszyła ogłoszeniu rankingu firm doradztwa podatkowego 11 czerwca 2014 r. Oto relacja z tej dyskusji.

Paweł Rochowicz („Rz"): Zapewne klientów czołowych firm doradztwa podatkowego nie trzeba przekonywać do korzystania z ich usług. Jednak wielu przedsiębiorców wciąż nie czuje takiej potrzeby, a nawet nie odróżnia doradcy podatkowego od księgowego. Co samorząd doradców chce zrobić, by zwiększyć rozpoznawalność zawodu?

Jadwiga Glumińska-Pawlic, przewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych: Pracujemy nad koncepcją promocji zawodu, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadchodzącą deregulację naszego zawodu. Obawiamy się, że w jej wyniku nasze szeregi nieco stopnieją, choć mam nadzieję, że będą to płonne obawy. Ostatni zjazd naszego samorządu przeznaczył pewne środki na promocję zawodu. Chcemy upowszechniać wiedzę o naszych usługach nie tylko wśród przedsiębiorców, ale też wśród pracowników aparatu skarbowego. To przecież też partnerzy w naszej pracy. Chcemy poza tym dotrzeć do zwykłych podatników niebędących przedsiębiorcami.

Niestety, poziom wiedzy podatkowej w społeczeństwie jest nadal niski. Dość powiedzieć, że czasem słyszę od studentów pytania o podatek od wzbogacenia, który oczywiście już dawno został zniesiony, ale...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9863

Wydanie: 9863

Spis treści
Zamów abonament