Dlaczego ekspert jest w cenie
Doradztwo podatkowe | Popyt na usługi zależy od agresywności fiskusa, postępu technicznego i ekspansji polskich firm.
O tym, co kreuje dziś rozwój rynku doradztwa podatkowego, dyskutowali uczestnicy debaty, która towarzyszyła ogłoszeniu rankingu firm doradztwa podatkowego 11 czerwca 2014 r. Oto relacja z tej dyskusji.
Paweł Rochowicz („Rz"): Zapewne klientów czołowych firm doradztwa podatkowego nie trzeba przekonywać do korzystania z ich usług. Jednak wielu przedsiębiorców wciąż nie czuje takiej potrzeby, a nawet nie odróżnia doradcy podatkowego od księgowego. Co samorząd doradców chce zrobić, by zwiększyć rozpoznawalność zawodu?
Jadwiga Glumińska-Pawlic, przewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych: Pracujemy nad koncepcją promocji zawodu, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadchodzącą deregulację naszego zawodu. Obawiamy się, że w jej wyniku nasze szeregi nieco stopnieją, choć mam nadzieję, że będą to płonne obawy. Ostatni zjazd naszego samorządu przeznaczył pewne środki na promocję zawodu. Chcemy upowszechniać wiedzę o naszych usługach nie tylko wśród przedsiębiorców, ale też wśród pracowników aparatu skarbowego. To przecież też partnerzy w naszej pracy. Chcemy poza tym dotrzeć do zwykłych podatników niebędących przedsiębiorcami.
Niestety, poziom wiedzy podatkowej w społeczeństwie jest nadal niski. Dość powiedzieć, że czasem słyszę od studentów pytania o podatek od wzbogacenia, który oczywiście już dawno został zniesiony, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta