Kierowca zawini, zapłaci przewoźnik
ORZECZNICTWO | Przedsiębiorca prowadzący firmę autobusową nie uniknie kary za niewydanie przez jego kierowcę biletu pasażerowi. Nie pomoże nawet tłumaczenie, że nie mógł przewidzieć jego zachowania.
Aleksandra Tarka
Na drodze krajowej nr 7 kontrolerzy zatrzymali autobus marki Volkswagen. Kierowca okazał wypis z zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów w krajowym transporcie drogowym na linii Skarżysko Kamienna–Radom. Przedstawił rozkład jazdy oraz wypis z licencji na transport drogowy osób.
Czterech pasażerów bez biletu
Następnie inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego i Urzędu Kontroli Skarbowej przeprowadzili swoje czynności. Kontrolujący ustalili, że kierowca nie wydał czterem osobom w kontrolowanym pojeździe potwierdzenia wniesienia opłaty za przejazd, czyli biletów.
To zaowocowało nałożeniem przez wojewódzkiego inspektora transportu drogowego 2 tys. zł kary na właściciela firmy transportowej. Przedsiębiorca odwołał się od decyzji. Tłumaczył, że bilety z kasy fiskalnej zostały wydrukowane dla wszystkich pasażerów, jednak nie wszystkie osoby chciały je wziąć.
Obowiązkiem przewoźnika jest przekazanie pasażerowi potwierdzenia uiszczenia przez niego opłaty za przejazd
Głównego inspektora transportu drogowego ten argument nie przekonał. Wskazał na ustalenia kontroli. Wykazała ona, że przed rozpoczęciem przewozu kierowca nie wydał czterem pasażerom potwierdzenia wniesienia opłaty za przejazd. Fakt nieotrzymania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta