Do kina na film czy na reklamy?
Wpływy z reklam pozwalają na modernizację sal, ale widz musi wiedzieć, ile będzie siedział w kinie – uważa prawnik Adrian zwoliński.
Reklamy przeniknęły do kin niezauważone i wydłużyły się z pojedynczych zapowiedzi najnowszych produkcji do 20-minutowych bloków reklamowych. Chociaż w polskim prawie nie ma przepisów, które regulowałyby tę kwestię, analiza warunków sprzedaży biletów i całego procederu pozwala wątpić, czy są zgodne z prawem długotrwałe emisje pasm reklamowych w kinach.
Regulaminy kin często milczą o blokach reklamowych emitowanych przed rozpoczęciem projekcji. Jeśli już warunki sprzedaży biletów poruszają tę kwestię, zazwyczaj stanowią, że biletem kinowym jest dokument upoważniający do udziału w seansie, przy czym seans to wyświetlanie filmu poprzedzone projekcją materiałów o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta