Biura podróży znowu są w modzie
Sposób na biznes | Niewielkie koszty na start i ponad 13 proc. prowizji od sprzedanej wycieczki kuszą do wejścia w tę branżę.
michał duszczyk
Branża turystyczna w naszym kraju, mimo fali upadłości, z jaką mamy do czynienia od paru lat, radzi sobie naprawdę dobrze. A zdaniem ekspertów ten rok będzie jeszcze lepszy niż rekordowy 2013 Ze wstępnych szacunków wynika, że sprzedaż wycieczek zagranicznych wzrośnie nawet o ponad 20 proc.
Biznes wraca do łask
Przychody firm turystycznych stale rosną i wiele wskazuje na to, że tendencja ta utrzyma się również w przyszłym roku. Świadczyć o tym może dobra sprzedaż wycieczek na nadchodzący sezon zimowy, który biura zaliczają już na poczet nowego roku. I nie chodzi wcale o narty, ale o drogie wyjazdy egzotyczne. Branża prognozuje, że popyt na nie zwiększy się nawet o 50 proc. Analitycy podkreślają, że przybywa osób zainteresowanych zagraniczną turystyką wyjazdową, bo rośnie zasobność naszych portfeli.
Działalność w sektorze turystycznym znowu staje się więc bardziej opłacalna. Nic dziwnego, że popularność tego biznesu rośnie. Zainteresowani taką działalnością muszą sobie jednak zdawać sprawę, że zdobycie statusu organizatora imprez turystycznych nie jest łatwe, a przede wszystkim – kosztowne (ustawowe gwarancje to wydatek od 7,5 tys. do 250 tys. euro).
Najłatwiej jest otworzyć biuro agencyjne, czyli takie, które sprzedaje imprezy organizowane przez inne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta