Rynek chce nowych graczy
Debiutanci otwierają sklepy nie tylko w stołecznych centrach. O cenione marki zabiegają same galerie.
Grażyna Błaszczak
Konkurencja na rynku jest duża. – W trzecim kwartale tego roku w dalszym ciągu mieliśmy do czynienia z rynkiem najemcy, z odczuwalną presją na wysokość czynszów i wszelkiego rodzaju dodatkowe zachęty dla najemców. Dotyczyło to nie tylko dużych najemców, ale także tych mniejszych – opowiada Marta Machus-Burek, dyrektor ds. strategii handlowych w Dziale Doradztwa i Rozwoju Projektów Inwestycyjnych w Colliers International.
Dodaje, że charakterystycznym zjawiskiem jest coraz większa polaryzacja centrów handlowych na rynkach lokalnych: dominujące centra stają się jeszcze bardziej atrakcyjne i mocniejsze, a pozostałe walczą o utrzymanie pozycji i poziomów najmu.
Francuzi już są, Czesi w drodze
W minionym kwartale zadebiutowały w Polsce francuskie marki Devred 1902, Sinequanone i Undiz oraz włoska sieć Eye Sport oraz Fullah Sugah z Grecji. Natomiast sektor zdrowie i uroda wzbogacił się o amerykańską markę Kiehl's Since 1851. Inna sieć z tej branży – Kiko Milano – wkrótce otworzy sklep w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Z kolei Apple Shop uruchomił swój pierwszy w kraju tzw. bezpośredni sklep w Media Markt na Okęciu w Warszawie. Pierwsze samodzielne sklepy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta