Organizując loterię, trzeba podać datę jej zakończenia
KONKURSY | Na opakowaniach produktów objętych promocją powinna się znajdować informacja o czasie jej trwania. Jeżeli jej nie ma, to produkty powinny zostać wycofane z obrotu. W przeciwnym wypadku konsument może zostać wprowadzony w błąd.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient ogląda produkt, na którym jest informacja o loterii. Dane na tym produkcie wskazują, że po jego nabyciu i wysłaniu specjalnego zgłoszenia na podany numer klient bierze udział w losowaniu nagród. Skuszony tą informacją, konsument kupuje towar i dopiero po fakcie dowiaduje się, że loteria już dawno się zakończyła. A wszystko dlatego, że na opakowaniu zabrakło jakże ważnej w tym kontekście informacji o okresie trwania promocji.
W podobnej do przedstawionej powyżej sprawie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że przedsiębiorca złamał prawo i takim działaniem naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Wymierzył za to karę finansową w wysokości ponad 117 tys. zł. Firma odwołała się do sądu, ale ten podzielił stanowisko urzędu antymonopolowego (wyrok z 3 października 2014 r., VI ACa 1954/13). A wszystko dlatego, że przedsiębiorca ma obowiązek podawania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o swojej ofercie, a więc także organizowanej loterii i związanej z nią promocyjnej sprzedaży towarów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta