Świąteczny szturm na e-sklepy
Internet | Allegro liczy na dwucyfrowy wzrost obrotów i 25 proc. więcej ofert. Sukces Dnia Darmowej Dostawy pokazuje, że w tym roku Mikołaj kupuje w sieci.
piotr mazurkiewicz
Z badania TNS Polska dla sklepu Merlin.pl wynika, że aż 80 proc. Polaków chce w tym roku kupić świąteczne prezenty. Sądząc po informacjach ze sklepów internetowych, w tym roku będą one przeżywać istne oblężenie.
Szturm na sklepy
Potwierdza to już ogromny sukces Dnia Darmowej Dostawy, który w tym roku miał miejsce we wtorek 2 grudnia. Do akcji przyłączyło się ponad 2,5 tys. sklepów i – jak podała właśnie badająca ruch w sieci firma Gemius – uczestnicy akcji odnotowali ponadtrzykrotnie więcej zamówień niż dzień wcześniej.
Jednak prawdziwy boom na świąteczne zakupy dopiero się rozpoczyna. Allegro, czyli największy internetowy sprzedawca w kraju, spodziewa się, że kluczowy będzie najbliższy weekend, ale sezon rozpoczął się w zasadzie w połowie listopada i trwa niemal do samego Bożego Narodzenia.
– W tym czasie liczba wystawionych ofert wzrasta nawet o 25 proc. rok do roku, a liczba użytkowników jest wyższa o 20 proc. niż zazwyczaj. W związku z tak dużą dynamiką w okresie świątecznym spodziewamy się wzrostu obrotów na poziomie dwucyfrowym w stosunku do roku poprzedniego – wyjaśnia Anna Tokarek, PR brand manager Allegro.
Jeśli chodzi o prezentowe trendy, to wielkich zmian nie widać – wciąż najpopularniejsze są zabawki, drobny sprzęt AGD, perfumy i książki. Jak podaje Allegro, w najpopularniejszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta