Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czekolada ciągle jest hitem

10 grudnia 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: materiały prasowe
źródło: Rzeczpospolita

Dariusz Orłowski | Nie zwolnimy tempa rozwoju – deklaruje prezes grupy Wawel, laureata nagrody Dobra Firma „Rzeczpospolitej”.

Rz: W ostatnich latach polski rynek słodyczy nie rośnie zbyt szybko. Dużą szansą dla waszej branży jest eksport.

Dariusz Orłowski: Rynek słodyczy w naszym kraju wciąż ma potencjał rozwoju. Konsumpcja wyrobów czekoladowo-cukierniczych w Polsce jest niemal trzykrotnie niższa niż w krajach zachodnioeuropejskich. Segment czekolad rośnie najbardziej dynamicznie, a udziały Wawelu w tej kategorii rosną najszybciej spośród wszystkich producentów na rynku. Jeśli chodzi o eksport polskich słodyczy, to jego wartość zwiększyła się o blisko trzy czwarte w latach 2009–2013. Dla nas eksport jest istotnym kanałem dystrybucji i zamierzamy intensywnie go rozwijać.

Które rynki zagraniczne są dla was najbardziej perspektywiczne?

Wawel jest dostępny w ponad 40 krajach na pięciu kontynentach. Nasze produkty są w wielu zachodnich sieciach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10013

Wydanie: 10013

Spis treści
Zamów abonament