Dobre relacje z załogą przyciągną talenty
Nieformalny ubiór i zabawy integracyjne nie są już synonimem wspaniałego miejsca pracy. W cenie są firmy, które wyróżnia transparentność, wspieranie kreatywnego podejścia i dawanie ludziom poczucia, że ich rola jest decydująca.
Marzena Winczo-Gasik
Takim optymizmem napawają dane z ponad 40 krajów świata, zgromadzone przez Great Place to Work®. Wszędzie tam, gdzie są organizowane konkursy na najlepsze miejsca pracy, mimo wysoko ustawionej poprzeczki, ich laureatom udaje się co roku pobić poprzednie rezultaty.
Kwestia zaufania
Dlaczego firmom tak zależy na zaufaniu i dobrej opinii załogi? Coraz więcej danych i analiz potwierdza, że te firmy, które budują relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, koleżeństwie i poczuciu dumy z wykonywanej pracy, lepiej radzą sobie na konkurencyjnym rynku, przyciągają talenty i osiągają korzystniejsze wyniki ekonomiczne.
Laureaci konkursu
To właśnie troska o efektywność ekonomiczną, wspierana zmianami demograficznymi i cywilizacyjno-kulturowymi, sprawi, że w dłuższym czasie trend wyznaczony przez laureatów konkursu Great Place to Work® upowszechni się w naturalny sposób. Taki wniosek sformułowali autorzy raportu „The Dawn of the Great Workplace Era", jaki towarzyszył ogłoszeniu tegorocznej listy 25 najlepszych międzynarodowych miejsc pracy na świecie. Zanim to jednak nastąpi, większość funkcjonujących na świecie firm ma sporo do zrobienia.
Bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta