Zaliczki nie trzeba wpisywać do księgi
Przedsiębiorca nie musi wykazywać po stronie przychodów przedpłat na poczet przyszłych transakcji.
Prowadzę działalność handlową i rozliczam się za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Sprzedaję budynek będący środkiem trwałym. Kontrahent najpierw wpłaci zaliczkę, a resztę należności chce uregulować po podpisaniu aktu notarialnego. Czy muszę zaksięgować zaliczkę jako przychód? – pyta czytelnik.
Zaliczka nie jest przychodem. Nie trzeba więc jej wykazywać w podatkowej księdze. Całą transakcję należy zaksięgować dopiero po przeniesieniu własności nieruchomości.
Zaliczkę można ewentualnie wpisać w kolumnie 16 księgi „Uwagi". Tak wynika z objaśnień będących załącznikiem do rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta