Co kryzys to szansa
Choć w tym roku maleją przeładunki kontenerów w polskich portach, to modernizują one terminale, zaś armatorzy uruchamiają nowe połączenia.
Statek kontenerowy Hong Kong Express o pojemności ponad 13 tys. TEU (kontenerów 20–stopowych), należący do Hapag–Lloyd, zawinął 11 sierpnia do DCT Gdańsk. Jednostka zainaugurowała współpracę pomiędzy DCT i członkami Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag–Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL). Alians G6 przedłużył dalekowschodni serwis Loop 7, który co tydzień zawija do sześciu kolejnych portów europejskich: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska, Göteborga, Antwerpii oraz Southampton. Po przekroczeniu Oceanu Indyjskiego serwis zatrzymuje się w Qingdao, Szanghaju, Hongkongu, Yantian oraz Singapurze.
– W tym roku obserwujemy spowolnienie gospodarcze we frachcie oceanicznym z Azji do Europy Północnej, w dużym stopniu związane z małym importem rosyjskim, skutkiem obowiązującego embargo – tłumaczy dyrektor biznesu oceanicznego w DB Schenker Logistics Piotr Kozłowski. – Spadek dotknął jednak w największym stopniu tych armatorów, którzy nie dysponowali dotąd bezpośrednim połączeniem, bardziej atrakcyjnym z punktu widzenia potencjalnych klientów. Odpowiedzią jest drugi serwis bezpośredni, oferowany przez kolejnych armatorów w ramach aliansu G6. Uruchomieniu tego połączenia z pewnością sprzyjały też inwestycje, które zostały zrealizowane w porcie DCT – zwiększenie powierzchni, na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta