Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co kryzys to szansa

24 września 2015 | Logistyka Transport Spedycja
Inwestycje w potencjał przeładunkowy kontenerów w polskich portach morskich uwarunkowane są przynajmniej  trzema podstawowymi przesłankami: technologiczną, organizacyjną oraz rynkową
źródło: materiały prasowe
Inwestycje w potencjał przeładunkowy kontenerów w polskich portach morskich uwarunkowane są przynajmniej trzema podstawowymi przesłankami: technologiczną, organizacyjną oraz rynkową
źródło: Rzeczpospolita

Choć w tym roku maleją przeładunki kontenerów 
w polskich portach, to modernizują one terminale, zaś armatorzy uruchamiają nowe połączenia.

Statek kontenerowy Hong Kong Express o pojemności ponad 13 tys. TEU (kontenerów 20–stopowych), należący do Hapag–Lloyd, zawinął 11 sierpnia do DCT Gdańsk. Jednostka zainaugurowała współpracę pomiędzy DCT i członkami Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag–Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL). Alians G6 przedłużył dalekowschodni serwis Loop 7, który co tydzień zawija do sześciu kolejnych portów europejskich: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska, Göteborga, Antwerpii oraz Southampton. Po przekroczeniu Oceanu Indyjskiego serwis zatrzymuje się w Qingdao, Szanghaju, Hongkongu, Yantian oraz Singapurze.

– W tym roku obserwujemy spowolnienie gospodarcze we frachcie oceanicznym z Azji do Europy Północnej, w dużym stopniu związane z małym importem rosyjskim, skutkiem obowiązującego embargo – tłumaczy dyrektor biznesu oceanicznego w DB Schenker Logistics Piotr Kozłowski. – Spadek dotknął jednak w największym stopniu tych armatorów, którzy nie dysponowali dotąd bezpośrednim połączeniem, bardziej atrakcyjnym z punktu widzenia potencjalnych klientów. Odpowiedzią jest drugi serwis bezpośredni, oferowany przez kolejnych armatorów w ramach aliansu G6. Uruchomieniu tego połączenia z pewnością sprzyjały też inwestycje, które zostały zrealizowane w porcie DCT – zwiększenie powierzchni, na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10252

Wydanie: 10252

Spis treści
Zamów abonament