Popyt jest wysoki, ale perspektywy niepewne
Importerów czeka rekordowy rok, jednak zawieszenie porozumienia z Schengen spowoduje poważne perturbacje w transporcie.
Utrzymuje się wysoki popyt na samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe. W tym roku sprzedaż samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton sięgnie rekordowego poziomu z 2007 roku, gdy nabywcy zarejestrowali ponad 19 tys. takich samochodów. – Obserwujemy, że przedsiębiorcy kupują pojazdy zarówno na wymianę, jak i na powiększenie floty. Segment dystrybucyjny o dmc od 6 do 16 t nadal jest stabilny i liczy ok. 2 tys. pojazdów – stwierdza dyrektor sprzedaży Renault Trucks Marek Zawistowski. – W segmencie ciągników siodłowych rzuca się w oczy znaczny wzrost popularności wynajmu długoterminowego. Duża część klientów decyduje się na takie rozwiązanie i eksploatuje samochód np. trzy lata, po czym zwraca ciężarówkę. Do tego korzysta z pakietu serwisowego i ubezpieczeniowego za z góry określoną miesięczną ratę – opisuje szef sprzedaży. Klient nie ma też problemu z odsprzedażą pojazdu po okresie eksploatacji.
Kontrole na unijnych granicach
Nowe podejście wynika nie tylko z wygody i eliminacji ryzyka poniesienia niespodziewanych kosztów w przypadku awarii, ale jest również efektem zmiany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta