Przyszłość należy do sieci
Dystrybucja towarów coraz bardziej przypomina sieć drobnicową. Przybywa odbiorców i kanałów sprzedaży, które muszą obsłużyć firmy logistyczne.
W branży logistycznej przyszłość należy do sieci dystrybucyjnych, które tworzą dużą wartość dodaną. Stworzenie takiej organizacji jest bardzo kosztowne, ale kilka firm stara się dokonać tego na raty, tworząc na początek dystrybucję jednej grupy towarowej.
Przykładem jest rynek artykułów spożywczych, którego wartość w tym roku sięgnie 243 mln zł, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Rozwijają się dyskonty i sklepy typu convenience, czyli małe placówki otwierane przez duże sieci. Dla firm logistycznych to nowe wyzwanie: dostarczyć towar jak najefektywniej do wielu odbiorców. – Obsługujemy m.in. szeroki zakres formatu półpalet. Jest to wymóg szczególnie dużych sklepów, które oferują asortymenty do sprzedaży na terenie sklepu właśnie na tym formacie nośników – mówi prezes DSV Solutions Maciej Walenda. Operatorzy odpowiadają również za tworzenie zestawów kompletowanych z kilku sztuk produktu. – Takie rozwiązanie, dzięki rozbudowanym parkom maszynowym, jest kosztowo efektywne wyłącznie po stronie operatora, który przez dużą skalę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta