Kierunek Adriatyk
Narodowy przewoźnik towarowy rozwija się na południu Europy i zamierza umocnić się w portach Adriatyku.
Zarówno inwestycje PKP PLK, jak i inwestycje w portach w ostatnich latach wskazują, że Polska może lepiej wykorzystywać swe położenie geograficzne. Aktywne jest także PKP Cargo, które kupiło czeskiego przewoźnika AWT, jednego z największych prywatnych przewoźników w Europie. Przejęcie otworzyło drogę na południe i dało realną obecność (nie tylko przez licencje) na rynku czeskim, słowackim, austriackim. PKP Cargo będzie także mogło obsługiwać tak ważne w regionie porty, jak Koper, Rijeka i Triest. W sumie wzmocni pozycję konkurencyjną polskiego przewoźnika w korytarzu północ-południe.
W przypadku osi przewozowej północ-południe i wymiany towarowej pomiędzy Skandynawią i Europą Środkową i Południową w wyborze wariantu przewozowego (przez Polskę czy przez Niemcy) kluczową rolę odgrywa atrakcyjność cenowa i logistyczna (wybór drogi przewozu i wybór środka transportu: kolej bądź samochód), na którą składają się między innymi dostępność i drożność infrastruktury portowej oraz przepustowość infrastruktury kolejowej i drogowej na terenie państw obsługujących potok tranzytowy (Polska i Niemcy). Poziom przewozów tranzytowych przez Polskę, realizowanych transportem kolejowym i transportem samochodowym,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta