Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jedwabne szlaki z żelaza i stali

24 września 2015 | Logistyka Transport Spedycja
Drogą lądową do Europy trafia 3,5 proc. chińskiego eksportu
źródło: materiały prasowe
Drogą lądową do Europy trafia 3,5 proc. chińskiego eksportu
źródło: Rzeczpospolita

Państwo Środka buduje dodatkowe korytarze eksportu dóbr do Europy.

Jeszcze niedawno pociągi z Chin do Europy kursowały sporadycznie, raz w miesiącu. Jednak chiński rząd robi wszystko, aby uruchomić lądowe przewozy w dużej skali.

– Oferujemy regularny serwis co dwa tygodnie dla przesyłek pełnokontenerowych oraz drobnicowych. Dzięki temu możemy wykorzystywać kontenery poimportowe, co ma wpływ na finalną cenę usługi, dużo niższą niż w przypadku importu – podkreśla dyrektor ds. spedycji kolejowej w Rohlig Suus Logistics Iwetta Drewko–Bieńkowska. – Ładunki obsługujemy na terminalach w Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chengdu i Chongqing.

– Dużym zainteresowaniem cieszy się usługa typu „door to door" dotycząca nie tylko klientów w Polsce, a także w Rosji. Przewozimy transportem kolejowym towary z fabryk w Chinach do magazynów w Rosji, gdzie całość obsługi logistycznej z odprawą celną włącznie realizuje Rohlig Suus – dodaje.

Przewozy kolejowe z i do Chin oferuje kilku przewoźników, panuje duża konkurencja. – Nie wszystkie połączenia cechuje regularność, przewoźnicy obsługują różne terminale – zapewnia dyrektor Działu Morskiego Solid Logistics Arkadiusz Torbicki. Dodaje, że pociąg jest droższy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10252

Wydanie: 10252

Spis treści
Zamów abonament