Jedwabne szlaki z żelaza i stali
Państwo Środka buduje dodatkowe korytarze eksportu dóbr do Europy.
Jeszcze niedawno pociągi z Chin do Europy kursowały sporadycznie, raz w miesiącu. Jednak chiński rząd robi wszystko, aby uruchomić lądowe przewozy w dużej skali.
– Oferujemy regularny serwis co dwa tygodnie dla przesyłek pełnokontenerowych oraz drobnicowych. Dzięki temu możemy wykorzystywać kontenery poimportowe, co ma wpływ na finalną cenę usługi, dużo niższą niż w przypadku importu – podkreśla dyrektor ds. spedycji kolejowej w Rohlig Suus Logistics Iwetta Drewko–Bieńkowska. – Ładunki obsługujemy na terminalach w Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chengdu i Chongqing.
– Dużym zainteresowaniem cieszy się usługa typu „door to door" dotycząca nie tylko klientów w Polsce, a także w Rosji. Przewozimy transportem kolejowym towary z fabryk w Chinach do magazynów w Rosji, gdzie całość obsługi logistycznej z odprawą celną włącznie realizuje Rohlig Suus – dodaje.
Przewozy kolejowe z i do Chin oferuje kilku przewoźników, panuje duża konkurencja. – Nie wszystkie połączenia cechuje regularność, przewoźnicy obsługują różne terminale – zapewnia dyrektor Działu Morskiego Solid Logistics Arkadiusz Torbicki. Dodaje, że pociąg jest droższy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta