Przyszłość handlu: sklep zaczepi cię przez telefon
technologie | Czujniki zwane beaconami pozwolą na marketingową rewolucję. Prym w rozwijaniu technologii wiodą innowacyjne polskie firmy.
magdalena lemańska
Co szósty właściciel punktu sprzedaży korzysta z technologii beacon – wynika z międzynarodowego badania firmy Retail Systems Research. Czujniki beacon pozwalają kontaktować się ze smartfonem osób odwiedzających np. sklep. Ponad połowa badanych uważa, że to ciekawe, wartościowe dla nich urządzenia, których mogą w przyszłości zacząć używać.
Potentaci inwestują
Zainteresowanie tą technologią wyraził Apple, który produkuje iBeacony, oraz Facebook, który chce, by jego aplikacje na telefony komunikowały się z tymi urządzeniami. Zaangażowanie wielkich międzynarodowych koncernów oznaczałoby prawdziwą rewolucję na tym rynku.
Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta