Dlaczego warto mieć rozpoznawalny znak
Oznaczenie produktu czy usługi działa jak reklama, zachęcając do zakupów. Staje się stopniowo również gwarancją jakości.
Przedsiębiorca komunikuje się z klientami za pomocą znaków towarowych. To dzięki nim klient rozpoznaje jego ofertę i może ją wybrać spośród podobnych. Posiadanie strategii budowania marki i zastosowanie dostępnych instrumentów prawnych pozwala, by znak stawał się samodzielną wartością i znaczącym aktywem przedsiębiorstwa.
Najpierw należy dążyć do budowania rozpoznawalności znaku, tak by klient kojarzył oznaczony nim produkt. Znak powinien być czytelny i przyciągać uwagę bez względu na to, czy ma formę słowną, graficzną, trójwymiarową, kolorową, muzyczną. Nie zawsze znak oryginalny czy rozbudowany jest atrakcyjnym narzędziem komunikacji z klientem, w której korzystne są skrótowość i minimalizm. Często lepiej posłużyć się prostym obrazem, figurą, kolorem, by dać się zapamiętać. Coraz częściej przedsiębiorcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta