Bo zegarki były za drogie
Grupa Swatch ukarana za ustalanie z polskimi dystrybutorami minimalnych cen sprzedaży produktów takich marek, jak: Omega, Rado czy Certina.
piotr mazurkiewicz
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Swatch Group wraz ze swoimi czterema dystrybutorami co najmniej od 2005 r. ustalał minimalne ceny sprzedaży zegarków takich marek, jak Longines, Tissot.
W przypadku sklepów internetowych według informacji urzędu do procederu dochodziło od 2009 r. Postępowanie zostało wszczęte w czerwcu 2013 r., w jego ramach zostały także przeprowadzone przeszukania w siedzibie podejrzewanych o nielegalne ustalanie cen.
Zgodnie z opublikowaną już decyzją, Swatch, czyli największy sprzedawca zegarków na świecie, co roku ustalał ceny detaliczne sprzedaży swoich produktów, od których firmy mogły stosować maksymalnie 12-proc. rabaty.
Będą odwołania
– Dystrybutorzy byli w pełni świadomi, iż biorą udział w nielegalnym procederze, o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta