Euro nie ożywi rynku piwa
Tomasz Bławat | Silna konkurencja zaszkodziła rentowności branży – mówi prezes Carlsberg Polska.
Rz: W 2016 r. odbędą się mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji i olimpiada w Rio de Janeiro. Polskie browary na tym skorzystają?
Tomasz Bławat: Imprezy o takiej randze przyciągają przed telewizory dużą liczbę kibiców, co sprzyja konsumpcji piwa. Dzięki działaniom promocyjnym powinny skorzystać na tym przede wszystkim nasze marki – Carlsberg, od 27 lat sponsor Euro, oraz Okocim, który jest sponsorem polskiej drużyny piłkarskiej. Nie liczyłbym jednak na znaczny wzrost sprzedaży piwa w Polsce w 2016 r.
Dlaczego?
Polski rynek piwa jest już dojrzały. Więcej niż Polacy wypijają go, biorąc pod uwagę łączną konsumpcję, Niemcy i Brytyjczycy. Łączna sprzedaż liczona w hektolitrach może być więc w 2016 r. na poziomie tegorocznym, co będzie można uznać za dobry wynik. Jak zwykle wiele będzie zależeć także od pogody, głównie latem.
Czy w tym roku sprzedaż piwa w Polsce się zwiększy?
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego od 1 stycznia do końca października 2015 r. sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 34,1 mln hl i była o 0,1 proc. wyższa niż rok wcześniej. Podobnej dynamiki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta