Pół miliona złotych kary za podszywanie się pod innego przedsiębiorcę
Prowadzenie rozmów w sposób sugerujący, że oferta pochodzi tak naprawdę od innego przedsiębiorcy, jest niezgodne z prawem i stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Jeżeli dodatkowo dotyka interesów klientów indywidualnych, może zostać potraktowane jako godzące w zbiorowe interesy konsumentów.
Zgodnie z art. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z 2003 r. nr 153, poz. 1503 ze zm.) czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Takimi czynami są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
I właśnie takiego naruszenia dopatrzył się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w działaniu jednej z firm oferujących usługi telekomunikacyjne.
Szybko i niewyraźnie
Jej konsultanci kontaktowali się z klientami drogą telefoniczną. UOKiK przeanalizował skrypty takich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta