Polski sposób na zyski ze szkockiej
Wrocławski Akwawit rusza z produkcją whisky Jack Strong. Ma on odebrać część krajowego rynku globalnym koncernom.
Beata Drewnowska
– Jesteśmy pierwszą polską spółką, która wprowadzi na rynek szkocką whisky produkowaną w Polsce. Będziemy oferować ją pod marką Jack Strong w wersjach luksusowej i standardowej: trzy- i 12-letniej – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Ślak, prezes Akwawitu-Polmos, producenta takich wódek, jak Krakus i Wratislavia.
Decyzja firmy nie dziwi, ponieważ rynek wódki w Polsce się kurczy. Natomiast whisky jest nad Wisłą coraz popularniejsza. W 2015 r. wydaliśmy na nią 1,4 mld zł, o niemal 18 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
– Zaletą whisky jest to, że marże są na niej większe niż na wódkach – wyjaśnia Grzegorz Ślak. – Co więcej, popyt na nią rośnie w wielu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta